Tatoeage verwijderen

Heeft u spijt van een tatoeage? U bent niet de enige.
Steeds meer mensen krijgen na verloop van tijd spijt van het zetten van een tatoeage.

Een tatoeage is blijvend omdat de inkt met een naald in de huid wordt aangebracht. Opruimcellen zorgen er normaliter voor dat bacteriën, virussen en dergelijke welke niet in het lichaam horen, worden afgebroken. De aangebrachte lichaamsvreemde inkt  is echter zo talrijk dat afvoer via het lymfesysteem niet meer mogelijk is. De onderhuidse tekening wordt zo permanent.

Heeft u een tatoeage waar u spijt van heeft? Dan kunnen wij deze permanente tekening op een veilige manier verwijderen. Met onze geavanceerde laserbehandeling kunnen we een tatoeage verwijderen zonder de omliggende huid te beschadigen. Wij behandelen alleen zwarte tatoeages, geen gekleurde.

Met de Q-Switched module van de M22 kunnen wij jou helpen bij het veilig en efficiënt verwijderen van jouw donkere tatoeage. Bij het verwijderen van een tatoeage met deze laser, wordt de inkt door lichtgolven tot hele kleine deeltjes afgebroken, waardoor de inkt door de bloedbaan wordt opgenomen en afgevoerd. De laser tast alleen de cellen met inkt aan en zal omliggend weefsel niet beschadigen. De behandeling is niet pijnloos. De pijn wordt echter ervaren als een goed te verdragen gevoel.

Voor
Laser behandeling

Wanneer u buiten loopt is het belangrijk de huid te beschermen met minimaal SPF 30. Naast zon gebruik mag er tijdens het behandeltraject geen gebruik worden gemaakt van zelfbruiners, spraytans en zonnebank.

Tijdens
Laser behandeling

De laser behandeling kunt u als licht gevoelig ervaren. Het voelt als kleine speldenprikjes. De meeste mensen kunnen deze korte prikjes goed verdragen.

Na
Laser behandeling

Direct na de behandeling zal de huid rood zijn en branderig aanvoelen. De huid wordt gekoeld met een koelpack wat erg aangenaam voelt. Afhankelijk van de grootte van de tatoeage en de behandelinstellingen kan het zijn dat de huid wordt afgeplakt met een pleister.

Aantal
Laser behandeling

Gemiddeld zijn er 6 tot 12 behandelingen nodig om een tatoeage te verwijderen. Het aantal behandelingen en het resultaat verschilt per persoon. De behandeling wordt om de 8 weken uitgevoerd. Tijdens een intakegesprek zal de behandelaar een indicatie gegeven over hoeveel behandelingen er nodig zijn.